Τρία σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας

 
Η πρώτη πρόταση αφορά στην επανακαθορισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση τέσσερα κριτήρια, την ηλικία του αυτοκινήτου, τον κυβισμό, την εμπορική τιμή και τους ρύπους, τα οποία θα φτιάξουν μία εξίσωση η οποία θα χρησιμοποιηθεί για να καθοριστεί το ύψος των τελών κυκλοφορίας. Στόχος είναι να υπάρξει μία σχετική ελάφρυνση στα παλιά αυτοκίνητα, ώστε οι ιδιοκτήτες να τα κυκλοφορήσουν πάλι πληρώνοντας τέλη. Έτσι, ένα παλιό αυτοκίνητο θα πληρώνει πολύ λιγότερα τέλη από ένα καινούριο. Όμως, η διαφορά αυτή θα μικρύνει αν το παλιό ρυπαίνει περισσότερο από το καινούριο, γιατί θα επιβαρυνθεί λόγω της ρύπανσης. Επίσης ο ιδιοκτήτης ενός ακριβού θα πληρώνει περισσότερα από ένα φθηνότερο. Η σκέψη υπήρχε και στο παρελθόν, αλλά δεν κατέστη δυνατή η εφαρμογή της, γιατί δεν μπορούσαν να προσδιορίσουν την αξία των παλιών αυτοκινήτων.
 
Τώρα η σκέψη είναι να χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών, τα οποία χρησιμοποιούνται για τις ασφαλίσεις κατά της κλοπής, πράγμα εφικτό, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα των διασταυρώσεων για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Ένα άλλο σενάριο προβλέπει την αύξηση της τιμής της βενζίνης κατά 0,2 ως 0,3 λεπτά και των άλλων καυσίμων, δηλαδή πετρελαίου και αερίου και τη μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά 500 με 600 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή στο μισό περίπου. Σε συνδυασμό με το πρώτο σενάριο, το αποτέλεσμα θα είναι η μεγαλύτερη μείωση των τελών κυκλοφορίας και συνεπώς θα υπάρξει κίνητρα για πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να πάρουν πίσω τις πινακίδες, που έχουν καταθέσει για λόγους οικονομικούς. Το πρόσθετο σημαντικό στοιχείο με την αύξηση της τιμής της βενζίνης είναι πως θα πληρώνουν και οι αλλοδαποί, τουρίστες, και μεταφορείς, ενώ δεν θα επιβαρύνονται εκείνοι που δεν κινούν πολύ το αυτοκίνητο, σε αντίθεση με εκείνους που κάνουν πολλά χιλιόμετρα. Θεωρούν ότι είναι πιο δίκαιο αυτό το μέτρο, αλλά δύσκολο να εφαρμοστεί λόγω της αύξησης των φόρων στα καύσιμα από την αρχή του χρόνου, αφού οι τιμές θα εξακοντιστούν σε ύψη που θα προκαλέσουν δυσμενείς αντιδράσεις στους ΙΧήδες.
 
Η τρίτη ιδέα που υπάρχει στο τραπέζι είναι να τοποθετηθούν ειδικές ηλεκτρονικές μπάρες σε καθορισμένα σημεία των πόλεων, να δοθούν ειδικές κάρτες με τσιπάκια στα αυτοκίνητα που πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας και έτσι να ανιχνεύονται εύκολα και γρήγορα εκείνα που δεν έχουν πάρει το τσιπάκι πληρώνοντας τα τέλη. Αυτούς που εντοπίζονται από τη μπάρα θα τους σταματούν τροχονόμοι, θα αφαιρούν τις πινακίδες τις οποίες θα παίρνουν πίσω αφού πληρώσουν τα πρόστιμα και τα τέλη κυκλοφορίας. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει η δυνατότητα να μειωθούν τα τέλη και αρκετοί πολίτες που έχουν αποσύρει τα ΙΧ καταθέτοντας τις πινακίδες, να τις πάρουν πίσω, οπότε το όφελος θα είναι επίσης σημαντικό. Στο υπουργείο Οικονομικών υπολογίζουν σε 400.000 τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Αν υπολογιστούν και εκείνοι που έχουν παραδώσει πινακίδες τότε προσεγγίζει το εκατομμύριο ο αριθμός των ΙΧ που το υπουργείο αναζητά τρόπο να εισπράξει τέλη κυκλοφορίας. Είναι μεγάλος αριθμός και μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα στα δημόσια ταμεία και αν πετύχει να οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση των τελών κυκλοφορίας. Να υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι ανέρχονται σε 1,2 δισ. ευρώ τα ετήσια έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας.
Πηγή: newsit.gr